Khamis, 19 Ogos 2010

Muhasabah CINTA Ramadhan..

"Allah Engkau dekat, penuh kasih sayang..
Takkan pernah Engkau biarkan hambaMU menangis..
Kerna kemurahanMU, kerna kasih sayangMU..
Hanya bila diriMU, ingin nyatakan CINTA..
Pada jiwa-jiwa yang rela dia kekasihMU..
KAU yang selalu terjaga,
Yang memberi segala..
Allah..Rahman..
Allah.. Rahiim..
Allahu Ya Ghaffar,
Ya Nuuril Mubiin..
Di setiap nafas,
Di segala waktu,
Semua bersujud memuja-memuji asma'MU,
KAU yang selalu terjaga..
Yang memberi segala..
Allah..Rahmaan,
Allah..Rahiim..
Allahu Ya Ghaffar,
Ya Nurul Mubiin..
Setiap makhluk bergantung padaMU..
Dan bersujud semesta untukMU..
Setiap wajah, mendamba cintaMU..CahyaMU..
Allah..Rahmaan,
Allah..Rahiim..
Allahu Ya Ghaffar,
Ya Nurul Mubiin..
Ya Allah..Ya Rahmaan..
Nawwir quluubana..
Nawwir quluubana..
Ya Nawwir qalbi..Ya..ALLAH............"
Bismillahi walhamdulillah..
Ya Allah, hamba yang hina ini datang menghadapMU. Penuh dengan dosa dan maksiat yang hamba lakukan padaMU..
Ya Allah, ampunilah daku. Betapa dosaku banyak...melaut, menggunung. Namun Ya Allah, aku tahu, ampunan dan rahmatMu tidak pernah bertepi.
Ya Allah, zalim dan jahilnya aku...jauhnya aku daripadaMU. Jauhnya aku daripada redhaMU..
Ya Allah, aku rindukanMu. Terlalu rindu untuk benar-benar mencintaiMU..
Ya Allah, maafkan hamba Ya Allah... hamba tak mampu untuk setiap waktu, setiap saat merasakan tulus Cinta ini padaMU. Maafkan hamba Ya Allah.. hamba lemah.....Allahu Allah..
"Wahai Tuhan,
Jauh sudah, lelah kaki yang melangkah..
Aku hilang, tanpa arah..
Rindu hadir sinarMu..
Wahai Tuhan, aku lemah..
Hina, penuh noda..
Hapuskanlah, terangilah..
Jua jeritan jalanku..
Ampunkanlah aku, terima taubatku..
Sesungguhnya Engkau sembahan mengampun dosa..
Ya Rabbi, izinkanlah aku kembali padaMu..
Meski mungkin, takkan sempurna,
Aku sebagai hambaMu..
Ampunkanlah aku, terima taubatku..
Sesungguhnya Engkau sembahan mengampun dosa..
Berikanlah aku kesempatan waktu,
Aku ingin kembali..kembali kepadaMU..
Dan meski tak layak, sujud padaMu..
Dan sungguh tak layak, aku............
Dan ampunkanlah aku..........."
Credit hidayah 4 ~OPICK~
Maafkan hamba Ya Allah..
HambaMU yang sering alpa dan leka,
Mutmainnah.
8 Ramadhan 1430 H,
Teratak Damai,
4.18 am.

Tiada ulasan: